İnsan hakları, yeryüzündeki herhangi bir devleti, toplumu ve hatta toplumsal kuralı değerlendirirken kullanılacak evrensel ve tarafsız bir ölçüt olarak anlaşılmaya başlanmıştır. Bu haklar uluslararası meşruiyetin kaynağı, demokrasinin temel gereği ve tüm toplumsal ihtilafların nihai hakemi olarak algılanmaktadır. Kuşkusuz insan haklarının bu pozisyonu, en azından zımnen, bu hakların tüm dünyayı kapsayan, evrensel, tarafsız, ideolojiler ve kültürler üstü bir nitelik taşıdığı iddiasını içermektedir. Peki insan hakları gerçekten de zımnen iddia edildiği ve fiilen kabul edildiği gibi evrensel bir etik nitelik taşımakta mıdır? Yoksa kültürel ve ideolojik kabullerden oluşan bir bagajla yüklü müdür? Kanaatimizce insan hakları modern Batılı liberalizmle doğrudan bağlarla bağlıdır ve yayıldığı her yerde ciddi bir kültürel ve ideolojik yükün taşıyıcılığını yapmaktadır. Bu çalışma boyunca bu iddia insan haklarının tam olarak hangi açılardan ve ne gibi bir yüke sahip olduğunun tartışılmasıyla derinleştirilmeye çalışıldı.(ARKA KAPAKTAN)
İçindekiler
Giriş
I. İnsan Hakları ve Felsefi Hinterlandı
A. İnsan Hakları Düşüncesinin Gelişimi
1. İnsan Hakları Nedir?
2. İnsan Haklarının Düşünsel Kökenleri
3. İnsan Hakları Hukukunun Tarihsel Gelişimi
B. İnsan Hakları Düşüncesinin Felsefi Hinterlandı
1. Şüphecilik
2. Hümanizm
3. Sekülerizm
4. Rasyonalizm
5. Bireycilik
6. Batı Modernitesinin Dünya Görüşü ve İnsan Hakları
II. İnsan Haklarının Eleştirisi
A. İnsan Haklarına Yönelik Eleştiriler
1. Marksist Eleştiri
2. Postmodernist Eleştiri
3. Diğer Eleştiriler: Bentham, Burke, Arendt ve Agamben
4. Kültürel Eleştiri
B. İslam ve İnsan Hakları
1. İslam ve İnsan Hakları Bağdaşır
2. İnsan Hakları Düşüncesi İslam'la Çelişir
3. Değerlendirme
C. İnsan Haklarının Kültürel ve İdeolojik Yükü
1. Mekan ve Zaman: Batı'nın Egemenliği
2. Bilgi Algısı: Bütün İçeriğin En Küçük Parçalarına Ayrılması
3. İnsan-Doğa İlişkisi: Doğanın İçkin Değerden Arındırılması
4. İnsan-İnsan İlişkisi: Herkesin Herkesle Savaşı
5. İnsan-Tanrı (Kişi-Ötesi) İlişkisi: Kadir-i Mutlak Devlet ve Ahlakın Ontolojik Zemini
6. Değerlendirme
Sonuç
Kaynakça
- Açıklama
İnsan hakları, yeryüzündeki herhangi bir devleti, toplumu ve hatta toplumsal kuralı değerlendirirken kullanılacak evrensel ve tarafsız bir ölçüt olarak anlaşılmaya başlanmıştır. Bu haklar uluslararası meşruiyetin kaynağı, demokrasinin temel gereği ve tüm toplumsal ihtilafların nihai hakemi olarak algılanmaktadır. Kuşkusuz insan haklarının bu pozisyonu, en azından zımnen, bu hakların tüm dünyayı kapsayan, evrensel, tarafsız, ideolojiler ve kültürler üstü bir nitelik taşıdığı iddiasını içermektedir. Peki insan hakları gerçekten de zımnen iddia edildiği ve fiilen kabul edildiği gibi evrensel bir etik nitelik taşımakta mıdır? Yoksa kültürel ve ideolojik kabullerden oluşan bir bagajla yüklü müdür? Kanaatimizce insan hakları modern Batılı liberalizmle doğrudan bağlarla bağlıdır ve yayıldığı her yerde ciddi bir kültürel ve ideolojik yükün taşıyıcılığını yapmaktadır. Bu çalışma boyunca bu iddia insan haklarının tam olarak hangi açılardan ve ne gibi bir yüke sahip olduğunun tartışılmasıyla derinleştirilmeye çalışıldı.(ARKA KAPAKTAN)
İçindekiler
Giriş
I. İnsan Hakları ve Felsefi Hinterlandı
A. İnsan Hakları Düşüncesinin Gelişimi
1. İnsan Hakları Nedir?
2. İnsan Haklarının Düşünsel Kökenleri
3. İnsan Hakları Hukukunun Tarihsel Gelişimi
B. İnsan Hakları Düşüncesinin Felsefi Hinterlandı
1. Şüphecilik
2. Hümanizm
3. Sekülerizm
4. Rasyonalizm
5. Bireycilik
6. Batı Modernitesinin Dünya Görüşü ve İnsan Hakları
II. İnsan Haklarının Eleştirisi
A. İnsan Haklarına Yönelik Eleştiriler
1. Marksist Eleştiri
2. Postmodernist Eleştiri
3. Diğer Eleştiriler: Bentham, Burke, Arendt ve Agamben
4. Kültürel Eleştiri
B. İslam ve İnsan Hakları
1. İslam ve İnsan Hakları Bağdaşır
2. İnsan Hakları Düşüncesi İslam'la Çelişir
3. Değerlendirme
C. İnsan Haklarının Kültürel ve İdeolojik Yükü
1. Mekan ve Zaman: Batı'nın Egemenliği
2. Bilgi Algısı: Bütün İçeriğin En Küçük Parçalarına Ayrılması
3. İnsan-Doğa İlişkisi: Doğanın İçkin Değerden Arındırılması
4. İnsan-İnsan İlişkisi: Herkesin Herkesle Savaşı
5. İnsan-Tanrı (Kişi-Ötesi) İlişkisi: Kadir-i Mutlak Devlet ve Ahlakın Ontolojik Zemini
6. Değerlendirme
Sonuç
KaynakçaStok Kodu:9786051527819Boyut:13,5 x 21 cmSayfa Sayısı:188Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:Nisan 2018Kapak Türü:Karton KapaklıKağıt Türü:I.HamurDili:Türkçe